Grupul de firme Safir anunță rezultate financiare puternice pentru anul fiscal 2023 și infuzie solidă de investiții în tehnologii verzi.
Familia Safir rămâne un jucător puternic și în piața de export, cu aproape 31% din producția de carne de pui vândută în afara țării.
București, 18 iunie 2024 - Grupul de firme Safir a anunțat rezultatele financiare ale anului 2023, demonstrând o poziție solidă în piața românească și la export.
Marca grupului, Familia Safir, a avut o contribuție importantă în felul în care este perceput și consumat puiul românesc, vorbind încă de la înființare despre culoarea naturală a puiului – care este alb-rozalie, despre beneficiile consumului de carne de pui cu proveniență cunoscută și despre importanța alegerii în cunoștință de cauză a ce punem zi de zi în farfuria familiei noastre.
În această dimineață Grupul de firme Safir a anunțat o cifră de afaceri de 80 milioane de euro pentru anul financiar 2023, ceea ce reprezintă o creștere de aproape 18% față de rezultatele anului anterior. Investițiile făcute în 2023 au fost de peste 6,7 milioane de euro, iar planul anului curent este de continuare a dinamicii de infuzare de bani în afacere, cu precădere pentru tehnologii verzi și pentru achiziția de noi ferme.
George Safir, care împreună cu fratele său, Iulian, conduce afacerea de familie fondată în 1945, explică rezultatele financiare: “Creșterea cifrei de afaceri se datorează dezvoltării capacității noastre de a oferi pieței carne de pui de bună calitate, sănătoasă, cu proveniență cunoscută și de încredere - pe de o parte, iar pe de altă parte creșterii distribuției pe plan național și a vânzărilor produsului Zdravăn Moldovenesc cu precădere la export. O contribuție importantă la cifra de afaceri a Grupului de firme Safir vine și din partea vânzării de nutrețuri combinate, provenite din fabrica noastră Nutriva.”
Contextul în care Familia Safir crește constant spre a deveni marca de carne de pui preferată a românilor este unul foarte favorabil, pentru că datele de la World Population Review 2024 arată că imediat după carnea de porc (pe care românii o consumă în cantitate de 34,5 kg/persoană pe an – adică aproape 3 kg/persoană/lună), preferata românilor rămâne carnea de pasăre, cu un consum lunar de aproape 2 kg/persoană.
Mai mult, tendințele depe piața cărniiarată că românii aleg tot mai des produse Premium, vor carne româneascăși vor să știe proveniența acesteia. Analiza categoriei de vârstă cuprinse între 25 și 55 de ani, urban, educație universitară și peste, arată că în alegerea cărnii de pasăre consumată românii din această categorie se interesează atât de felul în care a fost crescut puiul – de alimentația și de mediul și durata de trai, cât și de modul în care procesele tehnologice din abatoare și din fabricile de preparate sunt prietenoase cu mediul. Timpul mediu pe care îl petrece la raft o persoană din categoria analizată – 25-55 de ani, urban, educație universitară și peste – este în medie de 3 minute (!), ceea ce indică documentare riguroasă și atenție mare la producător și detaliile despre produs.
George Safir spune că a face Familia Safir să fie una din primele trei mărci de carne de pui preferate a românilor este o “aspirație a noastră și, mai mult, o dorință de a oferi gustul și textura cărnii pe care unii dintre noi ni le mai amintim din curtea bunicii. Mulți dintre cei care cumpără cu regularitate carnea noastră de pui ne spun, când intră în magazinele noastre proprii, că «din curtea mea sau de la Familia Safir, totuna este».“
Investiții și accentul pe reducerea amprentei de carbon
George Safir a anunțat în această dimineață că “Am extins capacitatea de congelare în cadrul abatorului, iar aceasta este o investiție de 1,4 mil euro. În plus, investim intens în panouri fotovoltaice în fabrici și la ferme; anul acesta – 2,4 mil. euro, în curs de implementare“.
Comparativ cu congelarea cu freon, sistemul de congelare cu amoniac lichid în care investește afacerea Familia Safir este mai eficient energetic cu 25% și poate congela toate tipurile de produse.