Boala Newcastle: Un Ghid Complet pentru Crescătorii de Păsări
În anul 2023, Grupul de firme Safir a alocat un buget de investiții de peste 9 milioane de euro pentru susținerea planului de investiții și creșterea volumului de business, proiectele investiționale fiind concentrate pe creșterea capacității de producție, prin preluarea a trei ferme (Simila, Parincea, Tătărăști) și achiziția fermei din Răchiți, rezultând o capacitate totală pe Grup de peste 11 milioane de pui anual.
Anul 2023 a adus o creștere a numărului de angajați cu 20% față de anul 2022, la nivelul întregului Grup de firme Safir, echipa fiind formată din aproape 800 de angajați, pe diferite nivele de pregătire și ierarhice. Instruirea, analiza performanței, coaching-ul și susținerea acestora prin programe specifice de dezvoltare au reprezentat una dintre preocupările constante în ultimii ani, ceea ce a contribuit și la integrarea optimă a unui număr relativ mare de angajați din Asia (Nepal).
De asemenea, Grupul de firme Safir și-a consolidat poziția ca jucător relevant pe piața cărnii de pui din România, înregistrând o creștere a cifrei de afaceri de la an la an. „Estimăm că vom depăși în acest an 75 de milioane de euro ca cifra de afaceri. Creșterea se datorează dezvoltării rețelei comerciale de distribuție la nivel regional și național, diversificării portofoliului de clienți, dar și vânzărilor produsului Zdravăn Moldovenesc, puiul nostru cu creștere lentă.” a declarat George Safir, Manager general al Grupului de firme Safir.
“Tot ce facem la Safir a fost, este și va fi ca pentru copiii noștri: de la produsele din carne de pui, până la activitățile de responsabilitate socială și la toate inițiativele pe care le dezvoltăm. Contextul evoluției comportamentului de cumpărare și tendințele din industrie ne-au ghidat acțiunile în acest an și vom continua să ne adaptăm la condițiile de piață mereu în schimbare și în anii următori. Provocările de care putem vorbi nu sunt doar ale noastre, ci ale întregii industrii și, în fapt, ale economiei românești: consecințele pandemiei și ale conflictelor armate geo-politice, ale inflației, ale forței de muncă tot mai greu de găsit și, desigur, ale creșterii costurilor de producție. În ciuda faptului că prețul de producție a crescut în ultimii doi ani, oferta noastră de la raft este una diversificată și cu preț competitiv.”, a declarat George Safir.
Misiunea de a aduce felul de a fi bun din Familia Safir în comunitate s-a concretizat și în acest an prin susținerea unor proiecte educative și acțiuni de responsabilitate socială cu impact major. Grupul de firme Safir s-a alăturat Asociației Black Sea FooDignity, în calitate de partener, pentru a susține primul eveniment caritabil ”Kitchen Battle” din România, o competiție gastronomică organizată de chef Adrian Hădean, care și-a propus să ofere 100.000 de porții de mâncare caldă persoanelor nevoiașe din cantinele sociale, dar și să atragă atenția asupra nevoii de reducere a risipei alimentare. De asemenea, un alt proiect pe care Grupul de firme Safir îl sprijină an de an este ”CampioMATE” - un program educațional ajuns la a treia ediție, care îi ajută pe elevi să-și îmbunătățească competențele specifice prin metode adaptate generației native digital, dar și să se pregătească pentru examenele de matematică importante.
Sustenabilitatea și grija pentru mediu sunt preocupări constante pentru Grupul de firme Safir. În anul 2022, compania a contribuit la o economie de emisii de gaze cu efect de seră de 130 de tone CO2eq, prin participarea la sistemul de valorificare a deșeurilor de ambalaje implementat de GreenResources Management S.A. ”Planurile viitoare merg înspre tehnologizarea și mai intensă a afacerii și spre investiții în panouri fotovoltaice și în creșterea capacității de congelare, în paralel cu investițiile în echipamente cât mai puțin poluante.”, a declarat George Safir.