Cum se fabrică produsele din carne de pui marca Safir?
Cum se fabrică produsele din carne de pui marca Safir?
Cojocariu Florin
FLORIN COJOCARIU

E luna aniversară şi, ca în fiecare an, ne uităm în urmă pentru analiză şi înainte cu încredere, dar şi cu multe întrebări. În acest număr ne dorim să ştim cum se vede trecutul dar şi viitorul din “zona de foc”, locul unde munca nu e tocmai uşoară și unde cine rezistă dă dovadă de perseverenţă, rezistenţă şi stăpânire. Îl vom intervieva în acest număr pe domnul Florin Cojocariu, operator utilaj vidare abator, o persoană calmă, dedicată, cu un traseu ascendent (de 13 ani) în cadrul firmei. În ciuda provocărilor, a reuşit tot timpul să le depăşească şi să se depăşească.

Să îl cunoaștem pe Florin Cojocariu, Operator utilaj vidare abator.

 
 

Descrie-te pe scurt prin prisma parcursului tău în cadrul firmei

M-am angajat la S.C SAFIR pe data de 19 iunie 2006. Înainte să devin angajat aici am lucrat la vechiul Moldosin care tocmai fusese închis. Îmi amintesc că eram o persoană cu motivaţie şi dorinţă de afirmare. În prima parte a parcursului meu în cadrul firmei am avut contractul de muncă pentru o poziţie la depozitul abatorului, iar după o perioadă de 8 ani am fost transferat la secţia de ambalare, unde mă aflu şi în prezent. Întregul parcurs a fost un antrenament, am cunoscut foarte mulţi oameni şi mereu am învăţat lucruri noi de la fiecare. Însă lucruri noi am învăţat mereu şi datorită faptului că firma a căutat de fiecare dată să ţină pasul cu progresul tehnologic, orientându-se spre îmbunătăţirea procesului de lucru.

Care au fost persoanele din firmă de la care ai învățat cele mai multe lucruri și ce anume?

Persoanele de la care am învăţat cele mai multe lucruri sunt: gestionarii de la depozit şi oamenii mai vechi cu care am interacţionat foarte mult încă de când m-am angajat în firmă, şi o bună perioadă după aceea. Cele mai utile lucruri, pe care le-am deprins de la aceştia sunt în principal despre manipularea şi cântărirea cărnii, despre sortimentele de carne dar şi despre ordinea de livrare a acesteia. În ambalare, am învăţat ce e calmul, lucrul bine făcut, atenţia la calitate, cum să folosesc tehnologia cu care lucrez.

Care a fost cea mai grea perioadă de când ești la Safir și ce te-a motivat să rămâi?

Cea mai grea perioadă de la Safir, dar destul de dificilă şi în viaţa mea personală, s-a petrecut în anul 2014, atunci am suferit o serie de probleme de sănatate la ficat. Am avut 3 luni de concediu medical, timp în care îmi propusesem chiar să mă pensionez. Totuşi, meditând mai bine asupra situaţiei şi după ce tratamentul urmat a început să dea roade, mi-am dat seama că încă nu e timpul să mă despart de mediul meu de lucru. Revenirea la serviciu mi-a fost mult facilitată prin faptul că mi s-a propus trasferul de la depozitul abatorului, la secţia de ambalare, care a presupus un efort fizic mai uşor, fiind foarte potrivit pentru mine la vremea respectivă.

Ce reprezintă superiorul ierarhic pentru tine?

Superiorul ierarhic este şefa de sală, Solomon Elena. Doamna Solomon este o persoană cu un puternic spirit de echipă, repartizând cu foarte multă atenţie sarcinile zilnice pe măsura fiecărui angajat asfel încât timpul de lucru este consumat eficient şi productiv. Prin implicarea de zi cu zi, găseşte soluţii împreună cu angajaţii pentru diverse situaţii, inspiră încredere şi motivează echipa. E un adevărat lider.

Ce părere ai despre schimbările din zona ta de lucru din ultimii ani și cum ți-au influențat activitatea?

Schimbările petrecute în ultimii ani, de fiecare dată au fost frumoase. Acestea au presupus modernizarea şi dotarea mai bună a mediului de lucru. Achiziţionarea de noi utilaje a făcut ca munca noastră, a angajaţilor, să devină mai uşoară, rezultatul fiind o productivitate mai mare într-un timp de lucru mai redus.

Ce ar trebui să învețe noii angajați de la cei vechi? Dar cei vechi de la cei noi?

Fiecare generaţie are ceva de învăţat de la celelalte. În primul rând, angajaţii noi trebuie să înveţe de la cei mai vechi procesele de lucru prevăzute în fişa postului. Iar in doilea rând, răbdare şi perseverenţă, pentru că lucrurile frumoase se dobândesc în timp. Invers, cei mai vechi trebuie să se lase inspiraţi de energia, determinarea şi deschiderea spre nou, caracteristice celor noi sosiţi deseori.

Ce își doresc oamenii din abator?

Într-o piaţă a muncii care se află într-o continuă schimbare şi care poate fi atât de instabilă uneori, oamenii îşi doresc stabilitate, respect, să le fie recunoscute meritele şi un mediu de lucru antrenant şi plăcut. Şi cred că toţi ne dorim să nu avem grija zilei de mâine.

Descrie o zi bună la serviciu.

O zi bună la serviciu este acea în care se solicită mai multe comenzi pentru că timpul trece mai uşor, dar mai ales atunci când oamenii sunt plini de voie bună, iar dialogurile dintre noi nu se rezumă doar la îndeplinirea sarcinilor zilnice.

Care crezi că sunt valorile care ne ajută, în general, să păstrăm calea cea dreaptă?

Valorile bune care ne ajută să creştem sunt, în opinia mea, perseverenţa, proactivitatea, statornicia, spiritul de echipă, devotamentul, iniţiativa.

Împărtășește-ne ceva „secret” din viața ta.

Un “secret” din viaţa mea este acela că am o familie frumoasă, unită, la care mă raportez ca la un pilon de stabilitate emoţională, linişte şi dragoste. Probabil că acesta este şi motivul pentru care apar în faţa celorlalţi vesel, stăpân pe situaţii în general şi cu energia de a mă afirma. Iar cămaşa este lege la mine.